Statiegeld plastic flesjes

Om te voorkomen dat plastic flesjes (minder dan 1 liter inhoud) in ons milieu terechtkomen heeft de Overheid besloten om op deze flesjes  per 1 juli 2021 statiegeld te heffen.

Wij verkopen in de kantine Aquarius in kleine plastic flesjes. Op deze flesjes die we na 1 juli 2021hebben ingekocht hebben wij aan de leverancier € 0,15 per flesje statiegeld betaald.
Daarop hebben wij de verkoopprijs met dit statiegeld bedrag verhoogd.

Om dit statiegeld terug te krijgen moet het plastic flesje worden ingeleverd bij een officieel inname punt.
LTC Gendt is geen officieel innamepunt en dus gaan wij het statiegeld ook niet terugbetalen.

Officiële inname punten zijn o.a. de supermarkten.

LTC Gendt gaat wel fungeren als vrijwillig inname punt. Dat betekent dat we in de kantine en op het terras een innamebak hebben geplaatst voor deze lege plastic flesjes.

Wij zorgen dat deze inzamelbakken regelmatig worden geleegd en het statiegeld wat we ontvangen besteden we binnen onze tennisvereniging.

Deze maatregel moet leiden tot minder plastic zwerfafval. Meer informatie vind je op de website Statiegeld Nederland.

» Nieuws archief