Terugblik Algemene Ledenvergadering: consumptieprijs omhoog en kachel omlaag

In januari is de Algemene Ledenvergadering gehouden. Even de highlights op een rijtje:

60 jaar

De club bestaat dit jaar 60 jaar. Op 10 juni 2023 is daarvoor een feestdag voor iedereen gepland. Er is een commissie gestart door leden die zich vrijwillig hebben gemeld die het programma in gaan vullen. SAVE the DATE 10 juni.

Ledenaantal

Qua ledenaantal is de vereniging dit jaar op het niveau van het voorgaande jaar gebleven. In de leeftijdsopbouw zijn wel de nodige verschuivingen. Er hebben zich ongeveer 25 jeugdleden aangemeld na de schoolclinics van Lonneke. In de hogere leeftijden zitten met name de opzeggingen.

Door deze groei van jeugdleden worden op de competitiedagen de banen maximaal bezet, terwijl ook het aantal seniorenteams dat deelneemt aan de zondagcompetitie toeneemt. Kortom volle bak in het voorjaar op zondag.

Financiën

Er is weer een overschot gerealiseerd, 2022 was op de energiecrisis na een rustig jaar. De gevolgen van de energiecrisis voor 2023 is onzeker, zo ook het verhaal rondom verduurzaming. Hierdoor is de begroting voor 2023 redelijk conservatief opgesteld. Dat samen maakt dat we de consumptieprijs voor de drankjes moeten verhogen met 10%. We moeten uitkijken, maar we blijven positief.

Commissies en bestuur

De DAC is ingezet met 4 tijden omdat het anders niet meer te plannen is, recordbrekend met 45 teams, in de lopende ronde zelfs met 66 teams. In verband met de geringe deelname aan de clubkampioenschappen zoekt de TC naar de meest gunstige periode voor het spelen van dit toernooi in 2023.

Frederike Jansen stopt al lid van de recreatiecommissie, David van Toor komt de commissieversterken. Fay Hendriks en Vera Wilders komen de commissie Open Jeugd Toernooi versterken.

In het bestuur neemt Anne Verhoeven het secretariaat over van Manon Nissen.

Duurzaamheid

Het subsidieverzoek bij provincie Gelderland voor aanpassingen aan onze kantine/kleedkamer in kader van duurzaamheid is afgekeurd. Dit betekent dat de aanpassingen gefaseerd over een aantal jaren moeten worden uitgevoerd om het financieel gezond te houden.

Jubilaris Harrie den Beijer en scheidend secretaris Manon Nissen zijn met een bloemetje even in het zonnetje gezet (foto)

» Nieuws archief